VAD ÄR PROJEKTGRUPPEN?

Projektgruppen är den högsta nivån inom ARKAD-organisationen. De vals in i slutet av januari och börjar omedelbart planera mässan. Varje område inom ARKAD har en Head of, som i sin tur sedan har Managers som ansvarar för att planera eller övervaka arbetet som ska utföras.

Projektgruppen är uppdelad i fem undergrupper, där varje undergrupp leds av av en Head of.

💼📈External Relations📈💼

Gillar du att organisera de fetaste festerna? ARKADs bankett går av stapeln kvällen under första mässdagen och är en maxad finmiddag med över 500 gäster. Tänk trerätters, studentikosa uppträdanden och sång, AF Borgen, hela rubbet. Banquet Manager leder bankettgruppen i att planera inför kvällen, boka underhållning, och hålla koll. Du kommer få fria tyglar att forma kvällen så som du vill se den.

Som Banquet Manager bör du vara duktig på att hålla koll på detaljer, och kunna ta egna initiativ.

Banquet manager

Vad är en arbetsmarknadsmässa utan företag? Som Business Manager jobbar ni tillsammans med all kontakt med företag och organisationer externt. Ni jobbar för att få in alla utställare, se till så de blir professionellt bemötta och känner sig välkomnade och svara på eventuella frågor. Har du alltid känt att ditt program inte har tillräcklig representation eller att din drömarbetsgivare inte kommer? Var den som ser till att de kommer!

I år kommer vi att optimera vår kundservice för att kunna få mer resurser över att utveckla vår försäljningsprocess. Extra fokus kommer att läggas på att få ett mer diversifierat utbud av utställare och att sälja in eventkoncept.

Business Manager passar dig som är kommunikativ, serviceminded, och kan arbeta mycket på eget initiativ.

Business manager (2)

Som Event Manager ansvarar ni för att ordna alla företagsevent runt omkring mässan. Lunchföreläsningar veckan innan mässan är ett vinnande koncept, men vi ser stor utvecklingspotential till att hitta nya men också återuppliva gamla lösningar!

Varför inte ha paneldiskussioner och gästföreläsningar som inspirerar studenter till vad som ligger efter en ingenjörsexamen? Varför inte ha mindre events som företagsbesök och kvällsevent för att skapa fördjupade relationer mellan studenter och företagsrepresentanter på individnivå? Ni kommer också att ansvara för Student Sessions (kontaktsamtal mellan företagsrepresentanter och studenter) och Career Room (CV-fotning och granskning) under mässdagarna.

Vi söker dig som har en drivkraft att göra något informativt och roligt, jobbar strukturerat och är initiativtagande.

Event manager (2)

🔨🚚Fair and Logistics🚚🔨

Som Logistics Manager ser du till att allting flyter på under mässdagarna. Du ansvarar ser till så transporter av varor till 200 olika utställare kommer till rätt plats i rätt tid före, under, och efter mässan. Du ansvarar för Kårens (läs ARKAD) förråd, garderober under mässan, och matthanteringen!

Att ha ett detaljsinne och en förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt är A och O för att lyckas bra som Logistics Manager.

Logistics manager

Premises Managers ser till att mässan har lokaler att vara i, att placera ut alla olika utställare på mässområdet, och se till så lokalerna följer de säkerhetsföreskrifter som finns så att mässan kan ske utan risk eller problem. I slutändan kommer det vara ni som ser till att mässan sköts på plats. Ni kommer leda den största grenen av ARKAD, som under mässdagarna har en styrka på omkring 130 personer.

Som Premises Manager bör du kunna planera din tid väl, hålla koll på många detaljer, och kunna samarbeta bra i större grupper.

Premises manager (2)

Ditt ansvar är att förhöja upplevelsen av mässan för alla deltagare och funktionärer. Du leder flera grupper som organiserar luncher och lounger. Du sköter kontakt med restauranger, leverantörer, och olika parter som kan tänkas bidra med smått och gott. Service är ARKADs näst största gren sett till antalet funktionärer.

Du passar som Service Manager om du är taggad på att leda en stor grupp och har en bra förmåga att hålla koll på många detaljer samtidigt.

Service manager

📷📣Marketing & Recruitment📣📷

Allt som syns utåt från ARKAD har passerat genom en Art Director. Ni designar tillsammans med era Art Coordinators allt grafiskt material för mässan och våra sociala medier. Ni kommer ha kontakt med alla olika delar av ARKAD för att tillgodose de behov på grafiskt material som behövs.

Du passar som Art Director om du är kreativ, driven, och vill ha en post där du verkligen ser frukten av ditt arbete! Tidigare erfarenhet av InDesign, Photoshop, Illustrator, eller liknande är meriterande.

Art director (2)

ARKAD har alltid ett stort behov av folk. När vi är fulltaliga är det cirka 350 människor som jobbar med mässan i någon kapacitet. Att organisationen kan växa från de 20 i projektgruppen till den styrkan är ditt jobb. Du kommer tillsammans med Recruitment Coordinators och din Head of genomföra flera rekryteringskampanjer, till koordinatorer på våren och till värdar på hösten.

Vi söker dig som är social, organiserad, och duktig på att tagga igång folk.

Recruitment manager

Information Manager sköter kontakt med alla olika delar av ARKAD för att sammanställa information in- och utvändigt. Du ansvarar för att skriva allt skrivet material under året och för att sköta vår hemsida och sociala medier. Närmare mässan ser du till att all information som kan behövas sprids i våra Info Desks så besökare och företag har en trygg plats att vända sig till. Du kommer även ha möjlighet att driva egna, mindre projekt som du känner bidrar till något för ARKAD.

Du som är bra på att kommunicera skriftligt och planera din tid passar bra som Information Manager. Som med de andra i Marketing & Recruitment är idérikedom och ett sinne för humor alltid bra att ha i bagaget!

Information manager

Älskar du foto och film? Som Media Manager ser du dels till att dokumentera ARKADs arbete för framtiden, och föra fram det vi gör i våra sociala medier. I år kommer mycket fokus ligga på kortare bite-sized inlägg där du kan låta kreativiteten och humorn flöda, Behind The Scenes stories som visar upp vår verksamhet och att uppdatera vår bildbank med fler stockfoto. Din post kommer att vara väldigt fri att forma i de riktningar du vill driva den!

Du som är kreativ, fantasifull, och idérik kommer passa bra som Media Manager. Tidigare erfarenhet av Lightroom och filmredigering är meriterande.

Media manager

👨‍💻Information Technology👨‍💻

Som Fullstack Manager blir ditt ansvar att uppehålla och vidareutveckla både ARKADs egna app och system som ARKAD använder. Tillsammans med Projektledaren och IT-gruppen bestämmer ni vilka funktioner som ska implementeras och lägger upp en plan för ert arbete. Det innebär att du uppdaterar och dokumenterar de funktioner som redan finns, för att kunna garantera hastighet, säkerhet, och pålitlighet, men även implementerar ny funktionalitet där det behövs.

Vi söker dig som har erfarenhet av programmering och utveckling och som är taggad på att lära dig mycket i en helt ny situation. Du kommer få testa alla olika roller i en development-kedja! Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av .NET, AWS, Docker, APIer, databaser, och all tidigare erfarenhet med exempelvis React Native, database management, UX Design, AWS är meriterande men inte ett krav. 

Fullstack manager